نکات خرید بلیط هواپیما

نکات خرید بلیط هواپیما

اگر تصمیم به سفر داخلی یا خارجی با هواپیما گرفته اید، باید نکات خرید بلیط هواپیما

را قبل از رزرو بدانید تا بتوانید سفر مقرون به صرفه تری را داشته باشید. شرکت های هواپیمایی بسیاری در این زمینه، جهت ارائه خدمات با هم رقابت می کنند. به همین دلیل تعدادی از این شرکت ها در هر دوره، تخفیف ها و پیشنهادات جدیدی را در اختیار مسافران قرار می دهند. در این نگارش به شرح شیوه های سریع، جهت یافتن پروازها و بلیط های ارزان از طریق روش هایی ساده و بی دردسر می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چند نکته طلایی برای رزرو بلیط هواپیما

همیشه نکاتی وجود دارد که اگر مسافران از آن آگاه باشند، می توانند سفر خود را به سفری ارزان تبدیل نمایند. این نکات مهم در متن ذیل آورده شده است:

سایت های مختلف را بررسی نمایید

سایت های بسیاری برای رزرو هواپیما وجود دارند که شما باید تعدادی از آن ها را بررسی نمایید و به مقایسه آن ها بپردازید. متعهد به یک سایت نباشید و با جستجوی سایت های مختلفی مانند رایا چارتر و دیگر سایت ها مطمئن شوید که ارزانترین و بهترین بلیط هواپیما را برای خود خریداری می کنید.

در تاریخ سفر انعطاف پذیر باشید

اگر می خواهید برای سفر خود بلیط هواپیما ارزان را رزرو کنید، باید در تاریخ سفر انعطاف بیشتری داشته باشید. به هیچ عنوان در تعطیلات مهم بلیط خود را رزرو نکنید؛ زیرا احتمال دو برابر شدن قیمت ها وجود دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما استانبول و قیمت آن

یکی از زمان هایی که قیمت بلیط ارزان است، سفر در صبح زود و اواخر شب می باشد؛ زیرا در این تایم ها مسافران تمایلی به خرید بلیط هواپیما ندارند. بهترین روزهای رزرو بلیط سه شنبه و چهارشنبه است. در این روزها تقاضا برای رزرو بلیط کم است، به همین دلیل رزرو با هزینه کمتری انجام می شود.

هزینه های اضافی را فراموش نمایید

در زمان تهیه بلیط می توانید صندلی هایی را رزرو کنید که قیمت مناسب تری دارند. شما باید از خدمات اضافی رزرو صندلی صرف نظر کنید. یکی از بهترین راه های تهیه بلیط هواپیما ارزان، رزرو بلیط های غیر قابل استراد می باشد.

اگر اطمینان دارید که سفر خود را به موقع انجام می دهید این بلیط را تهیه نمایید. یکی از مواردی که سبب افزایش هزینه شما در سفرهای هوایی می شود، داشتن بار بیشتر است. شما می توانید از بردن بارهای اضافه خودداری کنید تا هزینه کمتری شامل حال شما شود.

رزرو مستقیم از طریق ایرلاین ها

یکی دیگر از نکات مهم خرید بلیط هواپیما، رزرو مستقیم از ایرلاین ها می باشد. در برخی مواقع این رزرو مستقیم برای شما ارزان تر تمام می شود، علی الخصوص ایرلاین های ارزان قیمتی که قسمتی از بلیط های هواپیما را نگهداری می کنند و از منتشر کردن آن ها در سایت های جستجو خودداری می کنند.

رزرو مستقیم از طریق ایرلاین ها

بلیط سفر را زودتر رزرو نمایید

بر اساس تحقیقات انجام شده، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما حدود 5 تا 7 هفته قبل از تاریخ سفر می باشد؛ اما برای رزرو سفرهای داخلی می توانید 1 هفته زودتر اقدام نمایید.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما ارمنستان و نکات مربوط به تهیه آن

هر قدر که تایم رزرو به شروع سفر نزدیک تر باشد، احتمال افزایش قیمت بلیط بیشتر است. المان های گوناگونی بر تاریخ پرواز تاثیرگذارند و نکته مهم این است که اگر شما قبل از سفر، زمان خوبی را برای تهیه بلیط انتخاب نمایید، می توانید از بهترین پیشنهادات رزرو استفاده کنید.

رزرو بلیط در لحظه آخر

شرکت های هواپیمایی وجود دارند که به جهت داشتن صندلی خالی و پر نشدن کامل هواپیما تصمیم می گیرند، کرایه های خود را در آخرین شب قبل از پرواز کاهش دهند. به همین دلیل شما می توانید از بلیط های لحظه آخری بهره مند شوید و آن ها را با قیمتی بسیار ارزان رزرو کنید.

بلیط های جداگانه را تهیه نمایید

اگر شما بلیط های رفت و برگشت را رزرو نکنید، می توانید با انتخاب بلیط های جداگانه رفت و برگشت، بلیط های ارزان تری را خریداری کنید.

شبکه های اجتماعی را دنبال نمایید

شرکت های هواپیمایی را که به آن علاقه دارید، در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. این شرکت ها پیشنهادات ویژه خود را ابتدا در شبکه های اجتماعی منشتر می کنند. اگر شما دنبال کننده این شبکه ها باشید، می توانید به راحتی قبل از همه بلیط هواپیما ارزان را رزرو نمایید.

تمرکز روی خطوط هوایی با خدمات محدود

برخی از خطوط هواپیمایی نسبت به رقبای خود، بلیط های ارزان تری را ارائه می دهند. اغلب این پروازها فضای کمتری را برای صندلی ها دارند و احتمال ارائه ندادن خدماتی همچون نوشیدنی و غذا در طول پرواز وجود دارد. برای تهیه این گونه بلیط ها، قبل از سفر به سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه نمایید و از جزییات پرواز با خبر شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما کیش | بلیط ارزان کیش

عضویت در خبرنامه ها

عضو شدن در خبرنامه های خطوط هوایی و سایت های مسافرتی که به آن ها علاقه دارید، یکی از بهترین روش های دیگر برای مطلع شدن از کمپین ها، تخفیفات و پیشنهادات ویژه شرکت های هواپیمایی است.

به پروازهای چارتر و ارزان قیمت توجه کنید

خرید بلیط هواپیما چارتر با توجه به نکات خرید بلیط هواپیما یکی دیگر از روش های خرید بلیط ارزان است. بر اساس یک قاعده، گاهی خطوط هوایی بلیط های ارزانی را ارائه می دهند؛ اما شما همیشه نمی توانید این بلیط ها را تهیه کنید. در پروازهای چارتر شما هزینه های کمتری را پرداخت می کنید. اگر شرکت مسافرتی به منظور تور خود هواپیمایی را چارتر کرده است ولی کلیه صندلی ها را نفروخته، صندلی های باقی مانده با قیمت کمتری به فروش خواهند رسید. اما نکته قابل توجه برای این پروازها این است که تخفیف های این چنینی اغلب 48 ساعت قبل از پرواز در دسترس مسافران قرار می گیرند.

کنترل ظرفیت

همان طور که اشاره کردیم، فروش صندلی ها از طریق ایرلاین ها با روش های متنوعی صورت می گیرد. اگر برای شما زمان رفت و برگشت اهمیتی نداشته باشد، می توانید به سادگی با یک جستجو بلیط مناسب قیمت خود را رزرو نمایید.

مقصد

فرودگاه های بین المللی، هزینه هایی مانند حق بیمه را به قیمت بلیط می افزایند. به همین منظور بهتر است برای صرفه جویی به فرودگاه های کوچک مراجعه نمایید تا بتوانید در زمان سفر خود پول بیشتری را به دنبال داشته باشید.

بلیط را به صورت گروهی تهیه نکنید

اگر شما تصمیم دارید به همراه دوستانتان به یک سفر دسته جمعی بروید، می توانید با مقایسه قیمت بلیط گروهی و تکی مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما بندرعباس با بهترین قیمت 

بسته به شرایط گاهی رزرو گروهی قیمت بالایی را دارد، در این مواقع شما باید به صورت تکی به دنبال بلیط باشید تا مبلغ پایین تری را پرداخت نمایید. شاید حتی مجبور شوید به صورت جداگانه با خطوط هواپیمایی مختلفی سفر کنید.

پروازهای توقف دار

پروازهای توقف دار به جهت توقف بین راهی که دارند، از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اگر به دنبال قیمت مناسب برای رزرو بلیط هستید، این پروژه ها مناسب هدف شما خواهند بود. شما با انتخاب این پروازها، جدای از پرداخت هزینه کمتر، می توانید بین راه گشت و گذاری در آن شهر هم داشته باشید.

تور مسافرتی

اگر شما به غیر از بلیط به دنبال رزرو هتل هم هستید، می توانید به سراغ وب سایت هایی بروید که رزرو هتل را هم در اختیارتان قرار می دهند. این گونه سفری بدون دردسر را تجربه خواهید کرد.

فصل پاییز و بهار را برای سفر انتخاب نمایید

در فصل بهار و پاییز به دلیل این که افراد کمتر به سفر می روند، هزینه بلیط هواپیما ارزان تر است. این موضوع مناسب افرادی است که دوست دارند به دور از شلوغی و در آرامش کامل سفر کنند. از طرفی با انتخاب این فصل ها آن ها می توانند از تخفیف های ویژه ای هم برخوردار شوند. این نکته را فراموش نکنید که مقصد شما، مهم ترین عامل است. اگر بهترین زمان سفر به مقصد شما این دو فصل باشد قیمت بلیط ارزان نخواهد بود.

همیشه خوراکی به همراه داشته باشید

در شرایطی که پرواز شما طولانی است و در بین راه توقف دارد، شاید غذای رایگان به مسافران ارائه نگردد. به همین دلیل باید همیشه خوراکی به دنبال خود داشته باشید. شما می توانید این خوراکی ها را از هواپیما تهیه نمایید؛ اما قیمت بسیاری را باید پرداخت کنید. با همراه داشتن خوراکی، در هزینه های سفر صرفه جویی خواهید کرد.

عضویت در باشگاه مشتریان

عضوشدن باشگاه مشتریان یکی از شیوه های برخورداری از تخفیفات ویژه می باشد. شما با عضوشدن در این باشگاه ها از تمامی تخفیفات آگاه می شوید و با تهیه بلیط می توانید از این تخفیفات بهره مند شوید.

اهمیت دادن به مشخصات شخصی

وارد نمودن اطلاعات شخصی در زمان خرید بلیط هواپیما بسیار مهم است؛ زیرا اگر بلیط لحظه آخری چارتر را تهیه کرده باشید، امکان اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت و این گونه بلیط شما می سوزد و هزینه ای که پرداخته اید از بین خواهد رفت.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما اصفهان را چگونه تهیه کنیم؟ + نکات مربوطه

در بلیط های سیستمی، اصلاح کردن اطلاعات امکان پذیر است البته با پرداخت مقداری کسر از هزینه، پس نهایت دقت را در ورود اطلاعات داشته باشید تا هزینه های اضافی را پرداخت نکنید.

تهیه بلیط از وب سایت های معتبر

سایت های معتبر به جهت برند شدنشان از اعتبار بالاتری برخوردارند و شما با مراجعه به آن ها می توانید بلیط ارزان تر و باکیفیت تری را تهیه نمایید.

رزرو آنلاین بلیط

امروزه کمتر کسی برای انجام کارهای خودش به صورت حضوری به مراکز مورد نظر مراجعه می کند. اغلب افراد از روش خرید آنلاین استفاده می کنند؛ زیرا در این شیوه محدودیت زمانی، ترافیک، محدودیت مکانی و… وجود ندارد. شما می توانید با سیستم خانه، در سایت های مختلف بچرخید و در نهایت بلیط خود را تهیه کنید.

رایا چارتر می تواند در هر زمان از شبانه روز، اطلاعات مورد نیاز شما را برای هر گونه پرواز در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید ارزانترین بلیط هواپیما را در کمترین زمان و با چند کیلک ساده رزرو نمایید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز دارد؟

اگر تا به حال از طریق اینترنت بلیطی تهیه نکرده اید نگران نباشید، فقط با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم:

کارت بانکی عضو شتاب

برای تهیه بلیط، شما باید کارتی که دارای رمز پویاست را داشته باشد. این گونه به راحتی هزینه تهیه بلیط را پرداخت می کنید.

آدرس پستی و ایمیل معتبر

در زمان تهیه بلیط، اطلاعات برای ایمیل شما ارسال خواهد شد، پس ایمیلی را وارد نمایید که روی سیستم و یا گوشی خود فعال است. در تمام مراحل هر جایی که آدرس پستی را می بینید باید وارد نمایید، در غیر این صورت در ادامه راه با مشکل مواجه خواهید شد.

دریافت کارت پرواز

بعد از تهیه بلیط هواپیما با توجه به نکات خرید بلیط هواپیما گرفتن کارت پرواز یکی از اموری است که شما در فرودگاه باید انجام دهید.

این مطلب را نیز بخوانید: جریمه استرداد بلیط هواپیما داخلی و خارجی + درصد جریمه

در این شرایط شما بلیط را تحویل و کارت پرواز را دریافت می کنید. در پروازهای داخلی، دریافت آنلاین کارت پرواز، 24 ساعت قبل از سفر امکان پذیر است. فقط شما باید قبل از هر چیز ایرلاین مورد نظر خود را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که این امکان را دارد یا خیر؟

چند نکته طلایی برای عبور از گیت فرودگاه

یکی از گام ها قبل از سوار شدن به هواپیما، عبور از گیت امنیتی فرودگاه است. این پروسه به همان اندازه که استرس زاست می تواند راحت باشد. رد شدن از این مرحله، نیاز به دانستن یکسری نکات طلایی دارد که در متن ذیل به صورت خلاصه آن ها را بیان می کنیم:

  • همراه نداشتن جواهرات
  • همراه نداشتن اشیاء تیز
  • جای گذاری لب دستی لوازم الکترونیکی
  • بسته بندی مایعاتی که همراه دارید
  • پوشیدن کفشی راحت برای بازرسی

شما با رعایت این موارد می توانید مثل آب خوردن از گیت امنیتی فرودگاه عبور نمایید.

میزان بار در پروازها

اغلب برای پروازهای داخلی، شرکت های هواپیمایی ایران ایر میزان باز مجار برای هر نفر را بین 20 تا 25 کیلو اعلام می نمایند؛ اما برای سفرهای خارجی این مقدار به 50 کیلو هم می رسد. برای پروازهای خارجی این مقدار بین 30 تا 40 کیلوگرم است، این نکته را فراموش نکنید که برای حمل 40 کیلو بار باید این مقدار بین دو چمدان تقسیم شود و هر چمدان نباید بیش از 30 کیلو بار داشته باشد.

داروهای غیرمجاز در هواپیما

همراه داشتن دارو در سفرهایی که با هواپیما دارید، جرم نیست؛ اما فرودگاهی که از آن عبور می کنید، نوع دارو و قوانین کشور مقصد بسیار مهم است. در این بخش به صورت خلاصه نام داروهای ممنوعه را عنوان می کنیم:

  • داروهای اینترمزو و امبین
  • داروی بنادریل
  • داروهای کدئین و ترامادول
  • داروهای ریتالین و آدرال
  • داروهای سودافد و ویکس

برخی از این داروها در تعدادی از کشورها زندان دارند، بنابراین برای سفری آسوده این داروها را به همراه نداشته باشید.

داروهای غیر مجاز برای پرواز به ترکیه

ترکیه یکی از مقصدهای محبوب مسافران و گردشگران امروزی است و دانستن این که در پرواز به ترکیه چه دارویی را به دنبال خود نبرید، بسیار اهمیت دارد. داروهایی مانند: مسکن های قوی، داروهای خواب آور و داروهای اختلال نقص در این پروازها به طور کامل ممنوع هستند.

بلیط چارتری چیست؟

چارتر به معنای اجاره کردن هواپیما، قطار، هتل و… به شکل دربست می باشد. آژانس های مسافرتی بسیاری به صورت عمده بلیط مسیرهای پر رفت و آمد را میخرند، این گونه در مقایسه با پرداخت تک، هزینه پایین تری را پرداخت می کنند. شما برای تهیه این بلیط ها باید به آژانس مسافرتی چارتر مراجعه نمایید.

قیمت این بلیط زمانی مناسب است که روز پرواز نزدیک باشد اما این آژانس ها بلیط هایشان را نفروخته باشند. در این شرایط آن ها، بلیط را ارزان تر به فروش می رسانند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند، اینجاست که شما می توانید بلیطی را با نصف قیمت خریداری نمایید.

قوانین استرداد بلیط هواپیما چارتری

شما با خرید بلیط های معمولی، در صورت کنسل شدن بلیط و کسر از هزینه مابقی پول بلیط بر می گردد؛ اما در قوانین استرداد بلیط هواپیما چارتری این امر غیر ممکن است و در صورت ایجاد اتفاقی که منجر به کنسل شدن بلیط شود، هزینه شما سوخت خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که در تهیه بلیط این هواپیما قیمت هزینه بلیط کودکان برابر با بزرگسالان می باشد.

بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

بلیط هایی که هیچ تفاوتی در خرید آن ها از آژانس ها و شرکت های هواپیمایی وجود ندارد را بلیط سیستمی می نامند. تهیه این بلیط ها 2 ویژگی دارد: یکی این که قابل استرداد هستند و دیگری متفاوت بودن بلیط کودکان و بزرگسالان است. قوانین استرداد در هر ایرلاین برای سفرهای خارجی و داخلی متفاوت است و شما قبل از تهیه بلیط باید آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

تهیه بلیط هواپیما از ایرلاین های معتبر

ایرلاین های متنوعی برای سفرهای داخلی وجود دارند که شما می توانید با رایا چارتر، خرید پرواز از ایرلاین های مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت تجربه نمایید.

این مطلب را نیز بخوانید: بلیط هواپیما ارومیه

اگر بخواهیم ایرلاین های معتبر داخلی را به صورت خلاصه ذکر کنیم می توان به هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آسمان و… اشاره نمود.

برای سفرهای خارجی هم شما باید با تهیه بلیط خارجی ارزان از بهترین ایرلاین های خارجی، از سفر خود لذت ببرید. بهترین ایرلاین خارجی برای سفر به ترکیه خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز است. این خطوط زیر مجموعه ای با نام آنادولوجت هم دارند که می توانید از این مجموعه بلیط خود را تهیه نمایید. اما ایرلاین های دیگری مانند امارات، اطلس جت، فری برد و… برای سفرهای خارجی دیگر وجود دارند که پروازهای باکیفیتی را ارائه می دهند.

چند نکته مهم در مورد جا ماندن از پرواز

در برخی شرایط اتفاقاتی از پیش تعیین نشده سبب می شوند تا فرد از پرواز جا بماند. در این بخش به صورت کلی مواردی که باید در زمان جا ماندن از پرواز را بدانید ذکر کرده ایم:

قانون 2 ساعت

این قانون برای برخی از ایرلاین ها وجود دارد که اگر به دلایلی از پرواز جا مانده اید، شرکت ایرلاین به شما کمک می کند تا در پرواز بعدی یک صندلی، بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای در اختیار شما قرار دهد؛ اما این قانون فقط برای 2 ساعت از جاماندن از پرواز است نه دو روز.

آماده پرداخت هزینه ما به التفاوت باشید

برخی از ایرلاین ها همان گونه که اشاره کردیم به شما صندلی بدون دریافت هزینه ای می دهند؛ اما برخی دیگر با اخذ ما به التفاوت یک صندلی را در اختیار شما قرار می دهند، پس آماده این اتفاق باشید.

رزرو همزمان بلیط هواپیما و هتل

برای راحتی مسافران شرایطی فراهم شده است تا افراد بتوانند با استفاده از تور ترکیبی یعنی رزرو هواپیما و هتل با خیال آسوده تری پرواز خود را انجام دهند. شما می توانید بر اساس برنامه ریزی که دارید این کار را انجام دهید؛ اما در استفاده از پکیج مسافرتی، امکان تهیه هتل و هواپیما وجود دارد ولی تاریخ سفر دست شما نخواهد بود.

رایا چارتر با سالها فعالیت در صنعت گردشگری این افتخار را داشته است که با ارائه بلیط های چارتری رضایت مشتریان را برای هزینه بلیط هواپیما و کیفیت آن بدست آورد. شما می توانید برای تهیه این بلیط به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

نکات مهم خرید بلیط هواپیما چیست؟

برای خرید بلیط هواپیما می توان به صورت خلاصه بیان کرد که با بررسی سایت های مختلف، منعطف بودن تاریخ سفر، تهیه بلیط چارتری و لحظه آخری و… ارزان ترین بلیط را با بهترین کیفیت تهیه نمود.

آیا در بلیط های چارتری امکان استرداد وجود دارد؟

خیر در بلیط های چارتری این امر غیرممکن است و هزینه بلیط شما سوخت می شود.

بلیط سیستمی چیست؟

بلیطی که در شرکت های هواپیمایی و آژانس ها از قیمت یکسانی برخوردار است.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیطی که به زمان سفر بسیار نزدیک است و قیمت ارزانتری را دارد، به همین دلیل به آن بلیط هواپیما لحظه آخری گفته می شود.

هزینه بلیط کودکان در خرید بلیط هواپیما چارتری به چه صورت است؟

قیمت بلیط در این نوع از هواپیماها برای کودکان مانند بزرگسالان محاسبه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رایا چارتر