جریمه استرداد بلیط هواپیما داخلی و خارجی + درصد جریمه

جریمه استرداد بلیط هواپیما

زمانی از جریمه استرداد بلیط هواپیما صحبت می شود که مسافر به هر دلیلی،بلیط رزرو شده خود را کنسل می نماید.شاید برای شما هم اتفاق

 افتاده است که بر اساس اتفاقی غیر قابل پیش بینی، سفرتان را کنسل کرده باشید. در این زمان، شرکت های هواپیمایی نرخ های متفاوتی را برای جریمه دارند. جدای از این مورد، زمان کنسلی هم در این نرخ ها تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل تصمیم داریم تا در این متن، شما را با خرید آنلاین بلیط هواپیما و همچنین جریمه کنسلی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا بدانید چه بلیطی را تهیه کنید که مابقی هزینه استرداد به شما پس داده شود و همچنین بدانید که بهترین زمان برای استراد بلیط چه موقعی است؟

خرید بلیط هواپیما آنلاین

امروزه همه امور به صورت اینترنتی و سیستمی اجرا می شود و دیگر نیاز نیست که شما، در ترافیک های خیابان ها در انتظار بمانید تا به مقصد برسید و کار خود را انجام دهید. اینترنت بسیاری از کارها را آسان کرده است و یکی از آن ها خرید بلیط هواپیما آنلاین می باشد. شما در این روش، می توانید در کمترین زمان ممکن به عنوان مثال بلیط هواپیما استانبول خود را رزرو نمایید و مابقی تایم خود را، به برنامه ریزی برای کارهای دیگر اختصاص دهید؛ اما قبل از هر چیز باید از نکات خرید بلیط هواپیما مطلع باشید، به همین دلیل در متن ذیل به این نکات مهم اشاره کرده ایم:

  • در تاریخ سفر منعطف باشید: سعی کنید برای گرفتن بلیط هواپیما، رزرو آن را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه انجام دهید و از رزرو بلیط هواپیما کیش در تعطیلات مهم خودداری کنید.
  • هزینه های اضافی را فراموش کنید: از رزرو صندلی اضافی و یا بردن بار اضافی که موجب هزینه بیشتر پرداخت بلیط شما می شود، اجتناب کنید و اگر از تاریخ سفرتان اطمینان دارید بلیط غیر قابل استرداد را تهیه نمایید؛ زیرا این بلیط ها جزو بلیط های ارزان قیمت هوایی به حساب می آیند.
  • سایت های آژانس مسافرتی مختلف را بررسی کنید: تنها متعهد به یک سایت فروش بلیط هواپیما نباشید، شما باید سایت های گوناگون را ارزیابی کنید تا بتوانید ارزانترین بلیط را تهیه نمایید.
  • رزو مستقیم از ایرلاین ها: در برخی اوقات صدور بلیط از تمام ایرلاین ها نسبت به جاهای دیگر برای شما ارزانتر تمام می شود و صدور آنی بلیط از تمام ایرلاین ها امکان پذیر است.
  • زودتر بلیط خود را از شرکت های هواپیمایی رزرو کنید: شما باید برای رزرو بلیط سفرهای خارجی 5 تا 7 هفته و برای سفرهای داخلی 1 هفته قبل از تاریخ سفر اقدام نمایید؛ زیرا هر چه به تاریخ سفر نزدیک شوید، قیمت بلیط هواپیما بیشتر می شود.
  • رزرو بلیط در لحظه آخر: برخی از شرکت های هواپیمایی در آخرین شب قبل از سفر، قیمت بلیط خود را کاهش می دهند و در این شرایط شما می توانید بلیط لحظه آخری سفر خود را، رزرو نمایید.
  • بلیط رفت و برگشت را جداگانه رزرو نمایید.
  • به پروازهای ارزان قیمت و چارتر توجه کنید: برخی از شرکت ها با قیمت بلیط را ارزان ارائه می دهند، در این شرایط شما می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را رزرو نمایید.
  • شبکه های اجتماعی و خبرنامه رایا چارتر را دنبال کنید تا در زمان تخفیفات و کمپین ها بتوانید خرید بلیط ارزان هواپیما را تجربه کنید.
  • از خطوط هواپیمایی با خدمات محدود همانند عدم ارائه غذا و نوشیدنی، بلیط هواپیما ارمنستان خود را رزرو نمایید.
  • قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد، از هزینه های اضافی همانند بار اضافی مطلع شوید و قیمت هواپیما را با جاهای دیگر بررسی کنید.

اگر به این موارد توجه داشته باشید قطعاً می توانید بلیط پروازهای داخلی و خارجی خود را ارزان تر رزرو نمایید. حال که با این نکات آشنا شده اید وقت آن رسیده است تا جریمه استرداد بلیط هواپیما خارجی و داخلی را برایتان شرح دهیم.

راهنمای استرداد بلیط هواپیما خارجی

اگر بلیط هواپیما خارجی را رزرو کرده اید و می خواهید آن را استرداد نمایید، باید مراحل ذیل را انجام دهید:

  • اگر شما بلیط هواپیما خارجی ارزان خود را از آژانس های هواپیمایی تهیه کرده اید، برای کنسل کردن آن باید با آژانس مربوطه تماس بگیرید.
  • با استفاده از پشتیبانی 24 ساعته اینترنتی یا تلفنی این آژانس ها، می توانید بلیط خود را کنسل نمایید.
  • شما می توانید به صورت حضوری و یا از طریق اینترنت، رزرو بلیط هواپیما خارجی بدون پرداخت خود را کنسل نمایید.
  • پس از استرداد بلیط، مبلغی به عنوان جریمه کنسلی کسر می گردد و مابقی مبلغ، به حسابتان واریز می شود.

توجه داشته باشید در بلیط های چارتری لحظه آخری که غیر قابل‌ استرداد هستند، هیچ گونه مبلغی به شما برگشت داده نمی شود.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما آسمان

قوانین جریمه کنسلی بلیط هواپیما آسمان، بر اساس کلاس‌های پروازی با عناوین U، W، R، X، V، M، Q، N، Y، S و O برای شما به این صورت خواهد بود:

  • از زمان صدور بلیط تا 30 دقیقه قبل پرواز: 20 % هزینه کسر و مابقی عودت داده می شود.
  • از 30 دقیقه قبل پرواز به بعد: 40 % هزینه کسر و مابقی عودت می گردد.

اگر شما مسافر یکی از کلاس‌های پروازی D، I، Z و A باشید، قوانین کنسلی بدین گونه خواهد بود:

  • از زمان صدور بلیط تا 30 دقیقه قبل پرواز: 15 % هزینه کسر و مابقی برگشت داده می شود.
  • از 30 دقیقه قبل پرواز به بعد: 30 % هزینه کسر و مابقی عودت می گردد.

کلاس‌های پروازی هواپیمایی آسمان با عناوین H، K و B قوانین گوناگونی دارند که به این شکل لحاظ می گردد:

  • از زمان صدور بلیط تا 30 دقیقه قبل پرواز: 30 % هزینه کسر و مابقی عودت داده می شود.
  • از 30 دقیقه قبل پرواز به بعد: 60 % هزینه کسر و مابقی هزینه عودت می‌گردد.

فراموش نکنید که در صورت کنسلی بلیط هواپیما چارتر هزینه قابل استرداد نیست، هر چند قوانین هر شرکت‌ های هواپیمایی با دیگری فرق دارد.

جدول جریمه استرداد بلیط هواپیما

 

راهنمای کنسلی بلیط هواپیما خارجی

برای اینکه شما بتوانید به عنوان مثال بلیط هواپیما استانبول خود را کنسل کنید باید به نکات ذیل توجه نمایید:

  • زمان تعیین شده جهت کنسلی بلیط هواپیما از طرف ایرلاین رعایت گردد.
  • بلیط تهیه شده نباید از نوع بلیط های چارتری باشد.
  • میزان خسارتی که برای کنسل کردن بلیط، توسط آژانس های هواپیمایی کسر می شود به کلاس پروازی بستگی دارد.
  • هزینه پرداخت شده جهت تهیه بلیط فقط به حسابی واریز می گردد که خرید بلیط با استفاده از آن انجام شده است.
  • هر کدام از شرکت های هواپیمایی متد خاصی را جهت محاسبه جریمه کنسلی بلیط هواپیما خارجی دارند.

راهنمای کنسلی بلیط هواپیما خارجی

شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی

شرایط کنسلی توسط سازمان هواپیمایی کشور اعلام می‌ گردد، به همین جهت ایرلاین های مختلف باید بر حسب این قوانین، کنسلی بلیط هواپیما را انجام دهند. طبق این قوانین شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی به شرح ذیل است:

  • مسئولیت تأخیر پرواز یا کنسلی به عهده شرکت هواپیمایی مربوطه است؛ ولی اگر کنسلی پرواز به دلیل مشکلات مسافران باشد، هر شرکت هواپیمایی با در نظر گرفتن قوانین خود قادر است شرایط استرداد بلیط را اعمال نماید.
  • برای سفرهای خارجی، مسافران باید حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز، مدارک خود را آماده کرده و در فرودگاه حاضر باشند.
  • شرایط لغو کردن بلیط، برای بلیط های سیستمی و غیر سیستمی متفاوت است و شما باید قبل از خرید بلیت هواپیما ایران ایر، به این نکته توجه داشته باشید.
  • اگر مسافر برای پروازی خارجی، به اشتباه دو بلیط از آژانس خریده باشد، ضرر مربوط به رزرو مجدد بلیط هواپیما، به عهده مسافر خواهد بود که به آن دابلیکیت می گویند. در این شرایط مسافر یکی از پروازها را کنسل می کند و درخواست استرداد بلیط هواپیما را ثبت می نماید.
  • هنگام رزرو بلیط هواپیمایی معراج، مسافران باید به تاریخ ویزا و انتخاب بلیط توجه داشته باشند.
  • درخواست استرداد بلیط سیستمی و باطل کردن آن باید از طرف مسافران، بر حسب قوانین سازمان هواپیمایی کشور صورت گیرد. بر اساس درخواست مسافران، هزینه جریمه طبق قوانین هر ایرلاین تعیین می گردد و پس از کسر مقداری معین و برداشتن مبلغی مرتبط با کارمزد، هر مقدار که باقیمانده است به‌ حساب مسافر عودت داده می‌ شود.

جریمه کنسلی بلیط هواپیما خارجی

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که چرا برای کنسلی باید جریمه پرداخت گردد؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم زمانی که شما بلیطی را تهیه می کنید، شرکت هواپیمایی آن بلیط را به فرد دیگری نمی فروشد به همین دلیل شما در زمان کنسل کردن، جریمه ای را باید پرداخت نمایید. زمان پرواز یکی از نکاتی است که روی درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما تأثیر می گذارد. در حقیقت هر چه زمان لغو بلیط به زمان پرواز نزدیک‌ تر باشد، درصد جریمه افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی قوانین کنسلی بلیط هواپیما خارجی در ایرلاین های مختلف متفاوت است. اغلب شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی برای کنسلی بلیط، چند روز قبل از پرواز 10 الی %20 مبلغ را کسر می نمایند؛ ولی هرچه این زمان نزدیک تر به تاریخ پرواز باشد مبلغ جریمه استرداد بلیط 80% درصد می شود. شما می توانید استعلام بلیط هواپیما خارجی را از سایت های مختلف بررسی نمایید و شرایط کنسلی را مطالعه نمایید.

اغلب در پروازهای خارجی برای جریمه استرداد، مبلغ ثابتی در نظر گرفته می شود که در زمان خرید بلیط هواپیما، به مسافران اطلاع داده می‌شود. این هزینه ثابت اغلب 30 تا 50 دلار جهت جریمه استرداد بلیط هواپیما می باشد.

کنسلی بلیط هواپیما چارتر

خرید تیکت لحظه آخری برای مسافران هزینه چندانی در بر ندارد، بلکه هزاران مزیت هم دارد؛ اما یکی از معایب بلیط چارتری این است که استرداد هزینه بلیط در آن غیر ممکن است. مجموعه های چارتر کننده بلیط با خرید ایرلاین های مختلف، به عنوان مثال بلیط هواپیما اصفهان را با قیمت کمتری به فروش می رسانند. در نتیجه، لغو کردن این گونه بلیط ‌ها امکان پذیر نیست؛ زیرا جزو بلیط هواپیما ارزان به حساب می آید.

توجه: بعضی از شرکت‌ های هواپیمایی هم بر اساس قوانین خود، این امکان را فراهم کرده اند تا مسافران بتوانند بلیط فوری خود را بعد از کسر مبلغی به عنوان جریمه، کنسل نمایند. بر حسب این قوانین، این بلیط ها فقط یک روز قبل از پرواز می توانند کنسل شوند. بنابراین، اگر تصمیم به کنسل کردن پرواز خود دارید باید این کار را در ساعت 12 روز قبل از تاریخ پرواز، انجام دهید. بلیط هایی که با قیمت بسیار کمی رزرو شده اند، امکان کنسلی ندارند و در شرایطی که از پرواز استفاده نکنید، این شرکت ها هیچ مبلغی جهت استرداد بلیط پرداخت نخواهند کرد.

شما با رایا چارتر می توانید بلیط های داخلی و خارجی خود را با مناسب ترین قیمت رزرو نمایید.

کنسلی بلیط هواپیما چارتر

عواملی مؤثر بر کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

به صورت کلی فاکتورهایی که می توانند بر کنسلی بلیط هواپیما تأثیر بگذارند و مقدار قیمت بلیط هواپیما خارجی را افزایش و یا کاهش دهند عبارتند از: زمان کنسل کردن بلیط هواپیما، نوع بلیط ایرلاین و کلاس پروازی که در متن دیل به شرح آن ها پرداخته ایم:

نوع بلیط هواپیما

سیستمی یا چارتری بودن بلیط، از اصلی ترین فاکتورهایی است که روی قیمت جریمه استرداد تأثیر می‌ گذارد. بلیط های سیستمی با جریمه‌ های مختلفی بر حسب نوع ایرلاین کنسل می‌ شوند؛ اما اغلب بلیط های چارتری غیر قابل استرداد هستند.

زمان کنسلی

جریمه کنسلی بلیط هواپیما در شرکت‌ های هواپیمایی مختلف با در نظر گرفتن زمان کنسلی پرواز، تغییر می‌ کند. به عنوان مثال با توجه به کلاس پروازی، اگر شما 1 روز قبل از پرواز بلیط هواپیما بندرعباس خود را کنسل کنید 15 تا 30% از آن جهت جریمه کسر می‌ گردد؛ ولی اگر 1 ساعت قبل از پرواز آن را کنسل نمایید، حدود 60% از آن به‌ عنوان جریمه کسر می‌ شود.

کلاس پروازی

نوع کلاس پروازی و شناسه‌ های نرخی هم در مبلغ جریمه کنسلی بلیط تأثیر می گذارند. اغلب جریمه کنسلی فرست کلاس و کلاس‌ های پروازی تجاری بالاتر از کلاس‌ های معمولی است.

نوع ایرلاین

هر کدام از ایرلاین های پروازی با در نظر گرفتن مقررات و روش های خاص خود، جریمه استرداد بلیط هواپیما را تعیین می‌ کنند.

شما می توانید با بلیط ارزان در رایا چارتر بهترین سفرها را تجربه نمایید و از فرصتی بی نظیر بهترین استفاده را ببرید.

خرید انواع بلیط های داخلی

همان گونه که اشاره کردیم شما می توانید برای پروازهای داخلی خود به صورت اینترنتی بلیط هواپیما را تهیه نمایید. به عنوان مثال برای تهیه بلیط هواپیما ارومیه، شما می توانید سایت های مختلف را بررسی نمایید و شاید بتوانید با بلیط هواپیما لحظه آخری 50 درصد، بلیط خود را رزرو کنید. رایا چارتر، یکی از شرکت های چارتر کننده بلیط های هواپیمایی است که به شما ارزانترین بلیط هواپیما را ارائه می دهد و شما با خاطری آسوده می توانید سفری عالی اما مقرون به صرفه را تجربه کنید. به همین دلیل است که عنوان کردیم، شما باید در شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشید تا بتوانید، از تخفیف ها و کمپین ها مطلع شوید. شما می توانید با عضویت در این شبکه ها حتی بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف را هم دریافت نمایید. این گونه شما برای سفر به قشم به راحتی پول بلیط هواپیما قشم خود را، خرج خرید و تفریح می کنید.

هیچ لذتی بالاتر از این نیست که شما هزینه ای که باید برای تهیه بلیط پرداخت کنید را برای شکم گردی و تفریحات خود خرج نمایید. همچنین شما با عضویت در خبرنامه ها می توانید بلیط هواپیما ارزان داخلی را پیدا نمایید، حضور در این خبرنامه ها به شما تضمین ارزانترین بلیط هواپیما را می دهد و چه کسی است که دوست نداشته باشد بلیط سفری گران قیمت را با مبلغی ناچیز، خریداری نماید. اگر می خواهید هزینه پروازهای داخلی شما ارزان تمام شود، می توانید مقصد مورد نظر را بررسی کنید که در چه فصلی مسافران کمتر به آن سفر می کنند. به طور مثال برای آن که بلیط هواپیما شیراز را ارزان خریداری نمایید، می توانید فصل زمستان را انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل مسافران کمتر به این شهر سفر می کنند. حتی شما می توانید برای پروازهای داخلی در ایامی خاص همانند روزهای اول هفته، بلیط هواپیما 50 درصد تخفیف را خریداری نمایید. اگر برای شما تاریخ و فصل سفر مهم نباشد می توانید بهترین سفرها را با مناسب ترین قیمت ها تجربه کنید؛ اما اگر جزو افرادی هستید که سفرهای ناگهانی را دوست دارید، می توانید با تهیه بلیط هواپیما دقیقه 90 ارزانترین سفر را داشته باشید.

 

جریمه استرداد بلیط هواپیما چه زمانی صورت می گیرد؟

جریمه کنسلی بلیط هواپیما زمانی صورت می گیرد که مسافر قبل از سفر، پرواز خود را کنسل نماید.

هزینه کنسلی بلیط هواپیما به چه عواملی وابسته است؟

این هزینه به نوع بلیط، زمان پرواز، کلاس پروازی و نوع ایرلاین بستگی دارد.

چگونه ارزانترین بلیط هواپیما را تهیه کنیم؟

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ها و شبکه های اجتماعی از کمپین ها و تخفیفات ویژه ای همچون تخفیف بلیط هواپیما 60 درصد هم مطلع شوید و در تخفیفات، بلیط خود را رزرو نمایید.

آیا بلیط های چارتر هم مبلغ بلیط را پس از کسر جریمه استرداد می کنند؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که بسته به شرکت های چارترکننده، می تواند هزینه به شما پس از کسر برگشت داده شود و یا به طور کامل هزینه ای عودت نگردد. شما در زمان تهیه بلیط باید به شرایط کنسلی توجه کنید و سپس آن بلیط را خریداری نمایید.

چگونه می توان با هواپیمایی کیش بلیطی ارزان را تهیه نمود؟

شما می توانید جهت تهیه بلیط ارزان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و یا ایامی که سفر به منطقه مورد نظرتان میزبان مسافران کمی است، بلیط ارزان قیمت خود را رزرو نمایید.

--> -->
رایا چارتر